Voeding

Basisprincipes

U bent toch geen vuilnisbak? Voed uzelf met voeding die uw lichaam nodig heeft en zo min mogelijk belast!

Wat zijn de basisprincipes van een goede hormoonbalans:

  1. Eet puur en onbewerkt (zo weinig mogelijk bewerkingen als: raffineren, modificeren, homogeniseren).
  2. Blijf zo dicht mogelijk bij de natuur: vlees, vis, groente, fruit, noten, zaden pitten enz.
  3. Eet dus zo weinig mogelijk uit pakjes en zakjes. En ja, het kost wat meer tijd, maar het levert u heel veel op!
  4. Laat (geraffineerde) suiker zoveel mogelijk staan (lees de verpakkingen).
  5. Eet de juiste koolhydraten, vetten en eiwitten en in de goede verhouding.
  6. Weet wat u eet. Staan er meer dan 5 toevoegingen op de verpakking? Laat het dan staan.
  7. Zorg voor voldoende ontspanning.
  8. Beweeg/sport op de juiste manier.
  9. Eet drie keer op een dag voldoende, zodat u minder behoefte heeft aan tussendoortjes.
  10. Als u merkt dat gluten- en zuivelvrij u helpt, blijf dit dan doen.
  11. 80% volgens bovenstaande adviezen, 20% afwijken (de boog kan niet altijd gespannen zijn!)
Babs-cursus

Cursus ‘Voeding en zo’

De cursus ‘Voeding en zo’ laat u bewust worden van bovenstaande principes en leert u eigen keuzes te maken. Wat heeft u nodig?

Banner-groente

Voeding

U tankt toch ook geen diesel in uw benzine auto? Voed uzelf met voeding die uw lichaam nodig heeft en zo min mogelijk belast!

Banner-stress

Stressbeperking

Iedereen is weleens uit balans. Dat hoort bij het leven. Het wordt pas stress als u voor uw gevoel geen keuzemogelijkheid meer heeft.

Banner-beweging

Beweging / training

Ons lichaam is gemaakt om te bewegen! U kent het gezegde vast wel ‘rust roest’. En dat is ook zo. Als u niet beweegt, komt u letterlijk en figuurlijk vast te zitten.