Voeding

Basisprincipes

U bent toch geen vuilnisbak? Voed uzelf met voeding die uw lichaam nodig heeft en zo min mogelijk belast!

Wat zijn de basisprincipes van een goede hormoonbalans:

  1. Eet puur en onbewerkt (zo weinig mogelijk bewerkingen als: raffineren, modificeren, homogeniseren).
  2. Blijf zo dicht mogelijk bij de natuur: vlees, vis, groente, fruit, noten, zaden pitten enz.
  3. Eet dus zo weinig mogelijk uit pakjes en zakjes. En ja, het kost wat meer tijd, maar het levert u heel veel op!
  4. Laat (geraffineerde) suiker zoveel mogelijk staan (lees de verpakkingen).
  5. Eet de juiste koolhydraten, vetten en eiwitten en in de goede verhouding.
  6. Weet wat u eet. Staan er meer dan 5 toevoegingen op de verpakking? Laat het dan staan.
  7. Zorg voor voldoende ontspanning.
  8. Beweeg/sport op de juiste manier.
  9. Eet drie keer op een dag voldoende, zodat u minder behoefte heeft aan tussendoortjes.
  10. Als u merkt dat gluten- en zuivelvrij u helpt, blijf dit dan doen.
  11. 80% volgens bovenstaande adviezen, 20% afwijken (de boog kan niet altijd gespannen zijn!)

Cursus ‘Voeding en zo’

De cursus ‘Voeding en zo’ laat u bewust worden van bovenstaande principes en leert u eigen keuzes te maken. Wat heeft u nodig?

Voeding

U tankt toch ook geen diesel in uw benzine auto? Voed uzelf met voeding die uw lichaam nodig heeft en zo min mogelijk belast!

Stressbeperking

Iedereen is weleens uit balans. Dat hoort bij het leven. Het wordt pas stress als u voor uw gevoel geen keuzemogelijkheid meer heeft.

Beweging / training

Ons lichaam is gemaakt om te bewegen! U kent het gezegde vast wel ‘rust roest’. En dat is ook zo. Als u niet beweegt, komt u letterlijk en figuurlijk vast te zitten.